Coller

Ajudem um neófito.

1 publicação neste tópico

Pessoal estou começando os meus estudos de finanças, mas fiquei com um problema nesses três exercícios. Alguém sabe resolver e poderia me ajudar??

1-

The real risk-free rate is 2%. Inflation is expected to be 3% this year, 4% next year,

and then 3.5% thereafter. The maturity risk premium is estimated to be 0.0005 ×

(t − 1), where t = number of years to maturity. What is the nominal interest rate

on a 7-year Treasury security?

2-

Maturity Risk Premiums

Assume that the real risk-free rate, r*, is 3% and that inflation is expected to be 8%

in Year 1, 5% in Year 2, and 4% thereafter. Assume also that all Treasury securities

are highly liquid and free of default risk. If 2-year and 5-year Treasury notes both

yield 10%, what is the difference in the maturity risk premiums (MRPs) on the two

notes; that is, what is MRP5 minus MRP2?

3-

Inflation Risk Premiums

Because of a recession, the inflation rate expected for the coming year is only 3%.

However, the inflation rate in Year 2 and thereafter is expected to be constant at

some level above 3%. Assume that the real risk-free rate is r* = 2% for all maturities

and that there are no maturity premiums. If 3-year Treasury notes yield 2 percentage

points more than 1-year notes, what inflation rate is expected after Year 1?

0

Partilhar esta publicação

Link para a publicação
Partilhar noutros sites

Este conteúdo terá de ser aprovador por um moderador

Visitante
Está a comentar como Visitante. Se já se registou, por favor entre com o seu Nome de Utilizador.
Responder a este tópico

×   Colou conteúdo com formatação.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead